ww
Calbud ze Szczecina podpisał umowę z konsorcjum firm Mobiüs - Johann Bunte - Pihl, na mocy której od lipca 2011 roku prowadzi roboty stanu surowego związane z wykonaniem konstrukcji pod montaż instalacji do rozładunku skroplonego gazu z gazowców.
Zlecenie obejmuje wykonanie: estakady komunikacyjnej pod rurociągi, pomostu ujęcia wody technologicznej oraz pomostu przeładunkowego dla statków.
- Wykonaliśmy dotychczas ok. 40% belek wchodzących w skład konstrukcji estakady komunikacyjnej - zarówno w części lądowej jak i wodnej, a także ok. 20% oczepów konstrukcji pomostu ujęcia wody technologicznej. Jednocześnie przygotowujemy się do rozpoczęcia robót żelbetowych związanych z wykonaniem zbiorników wody technologicznej i p.poż. na pomoście ujęcia wody technologicznej. Z uwagi na głębokość zbiorników sięgającą 13 m, część prac będzie prowadzone poniżej poziomu dna morskiego – informuje Calbud.
Zakończenie realizacji zadania zaplanowano na koniec marca 2012 roku.
Terminal LNG w Świnoujściu to inwestycja realizowana przez spółkę celową Polskie LNG, która buduje instalacje umożliwiające dostawy LNG do portu w Świnoujściu w ilości pozwalającej na pokrycie ponad 1/3 zapotrzebowania kraju na ten rodzaj paliwa. Kwota uzyskanych dotąd dotacji będzie stanowić ponad 40 proc. kosztów, wartego 2,8 mld zł terminalu. Uzyskane w ten sposób środki są bezzwrotne. W listopadzie 2010 roku projekt otrzymał już z Unii Europejskiej bezzwrotne dofinansowanie w wysokości 55 mln euro, z tzw. Programu Recovery (European Energy Programme for Recovery) przeznaczone na budowę zbiorników LNG. Udział kolejnego wsparcia unijnego tej inwestycji, dla spółki oznacza niższy koszt realizacji przedsięwzięcia. Dla odbiorców zaś - niższą cenę gazu, która wynika z niższych kosztów uwzględnianych w taryfie regazyfikacyjnej zatwierdzanej przez Urząd Regulacji Energetyki.